Mijloacele de transport

Da, scriu in romana, primul blog in romana. Insa sa revenim la oile noastre de la care ne-am abatut inca de la inceput.

Azi am vrut sa cred ca o sa fie o zi obisnuita, insa dupa cum se poate si intelege, nu a fost. Azi ploua. Cei ce circula cu mijloacele de transport in comun stiu la ce ma refer. Doua trei picaturi si lumea intra in panica generala. Ploaie acida, de ce sa mergi pe jos cu o umbrela, sau sa mergi cum mergeai de obicei cu autobuzul sau tramvaiul, chiar si metroul? Nu, nea Vasile isi scoate masina prafuita din garaj pentru ca ploua. Nu conteaza ca stie sa conduca sau nu, ca doar carnetul e castigat la loto in mare parte. Nu, el isi scoate masina sa o mai spele ploaia un pic, daca tot o da. Si asa nea Vasile intra in intersectie si vede ditai coloana de masini. Sta cuminte la locul lui la semafor? Nu domne, de ce, doar el e mai cu mot. Apasa pedala de acceleratie si mai ca intra in fundul aluia din fata care claxoneaza de zor desi vede clar ca lumea nu are unde sa se duca. Claxonul este marea putere a romanului. Cu cat claxonezi mai mult cu atat iti arati barbatia ( se aplica si la femei ), tare si mult, daca se si poate sa nu iti mai iei mana de pe claxon pana cand ceilalti gasesc un mod miraculos sa zboare din  intersectie ca sa iti faca tie, maria ta, loc sa treci, ca doar tu ai un mot mare in frunte si claxonul ti-l etaleaza. Unde e aglomeratia mai mare, hop si romanasul cu masina proaspat scoasa de la naftalina, sa se simta important ca isi foloseste iar claxonul.

Trecand peste jungla de afara, ajungem si la jungla interioara. Cea din autobuz. Sunt constienta de faptul ca daca esti batran ai anumite privilegii ( mai multe )si nu, aici nu vorbesc de batranica draguta care vede un loc si merge agale inspre el. Vorbesc despre cotoroantele care ochesc locul ala inca dinainte sa se urce si apoi se napustesc asupra lui, calcand totul si pe toti in picioare, dand coate, tragand de par, de parca s-ar bate pentru ultima picatura de apa de pe pamnatul secat.  Si da, asta mi s-a intamplat azi. Nu era deajuns ca intarziam din cauza ca toti cretinii s-au decis sa iasa cu masina in oras azi, nici faptul ca in autobuz era lumea ca o portie dubla de sardine intr-o conserva mult prea mica chiar si pentru una obisnuita, aveam o baba langa mine care mai avea un pic si mi se urca in cap ( literalmente ). A inceput prina a-mi da coate sa ii fac loc. O inteleg, incerc sa ma afund mai mult in masa de oameni sa aiba tanti loc. Nu e de ajuns. Incepe sa ma calce pe picioare si sa ma impinga, desi langa ea mai incapeau inca 2 persoane, daca ii lasa. O inteleg si acum, ii zic frumos ca ma calca si baba nici nu ma baga in seama. Dupa un timp isi da seama ca nu mai ii convine bara de care se tine in momentul acela si atenteaza la bara “mea”. Numai ca nu ii pasa ca in drum spre bara imi prinde si mie mai mult de jumatate de par si ma trage fara mila ( da, evident ca si-a dat seama ca mi-a prins parul, doar avea mana in el ). Ii zic sa isi ia mana, macar sa imi eliberez parul si ii fac loc apoi in locul meu, dar baba nimic, ea vroia bara, cu parul meu cu tot. Ca o fata cumsecade ce sunt, desi imi venea sa o imping afara la prima statie, ii prind mana si dau sa imi scot parul, dar ce face baba noastra? Incepe sa tipe la mine ca o ating. Totusi, sunt fata respectuasa asa ca nu am bagat-o in origini cum as fi vrut, ci mi-am strans parul si mi-am facut loc sa cobor la prima statie adresandu-i un scurt ” baba nebuna” in drumul meu spre usa.

Asa ca pot zice cu mana pe inima, ca urasc cotorantele care cred ca lumea li se apartine doar ca au mai multi ani la bord decat am eu, mai ales cand incerci sa le faci pe plac si taci cand iti fac ce iti fac. Daca indraznesti sa le zici ceva, tot ele fac pe victimele. All hail babele din Romania, le-am putea duce in razboi la ce forta dau dovada in a calca pe toata lumea in picioare pentru a ajunge la locul ala liber.

Leave a Reply

