Se poartă engleza

Am observat că a început un nou trend. Fiind în traficul din Bucureşti, şi după cum bine ştim, mai mult stăm decât să ne mişcăm, e cam inevitabil să nu aud şi eu ce se dă la radio, mai ales pe Kiss FM, pentru că a devenit noul cel mai iubit post ascultat de toată lumea. Surprise surprise, melodii româneşti…cântate în engleză. Nu sunt eu la curent cu tot ce se întâmplă în lumea muzicii, cine mai e cu cine, sau cine s-a mai certat cu cine, dar un lucru ştiu sigur că nu s-a schimbat. Felul cum sună melodiile.
Ok, hai să nu fiu rea cu totul. Sunt unele melodii care sună bine, sunt unii care chiar ştiu să cânte şi care chiar au voce, but then come the rest. Înainte se schelălăiau ei pe acolo, dar măcar se schelălăiau pe romînă. Acum calculatorul ăla săracul care le face vocile, mai trebuie să le şi corecteze engleza de baltă. Nu spun că toată lumea trebuie să vorbească engleza perfect, but…
…să fim serioşi. Toate cântecele sună la fel şi mai nou trebuie doar să pronunţi un singur cuvânt în toata melodia şi devine un mare hit. Poate sunt de modă veche de felul meu, dar prefer melodiile cu versuri, nu doar bum bum bum, bam bam bam, oh la la, sexy şi un beat care nu se mai termină pe fundal.
O altă chestie observată, este că majoritatea persoanelor din ziua de azi ( a se citi piţipoancele la întalnirile lor ) au început să folosească româno-engleza. Nu zic nimic, şi eu amestec limbile dar nu cum se poartă acum.
Eram în metrou acum câteva zile, nu mai ţin minte exact, şi lângă mine se postaseră doua domnişoare îmbrăcate mult prea sumar pentru temperatura de afară, dar presupun că trebuie să le îngheţe ovarele pentru a arăta bine….revenind. S-au întâlnit, s-au pupat, au făcut gălăgie cât pentru şase persoane şi apoi una din ele lasă bomba să cadă : “Ai tu girl, ce cool eşti dressed azi”.
Hai să zicem, ele măcar ştiau câteva cuvinte acolo în engleză şi le-au folosit cum au crezut mai bine, dar urmatoarea întamplare nu are cum să fie scuzată. La facultate, în timp ce îmi aşteptam profesorul de licenţă, împreună cu o colegă, au venit nişte studenţi străini la o fată de lângâ noi iar dialogul a fost desfăşurat în felul următor:
Ei: Do you speak English?
Fata: …
Ei: Come on, not even a little?
Ea: …
Ei încep să râdă şi pleacă. Fata, probabil simţindu-se neîndreptăţiă de comportamenul lor se întoarce după ei şi începe să îi îngâne. Din păcate pentru ea, eram destul de aproape să aud ce a zis şi să încep să rad la rândul meu. “Cine mai are nevoie de engleză în ziua de azi?” …right. Sper doar că nu era la relaţii internaţionale pentru că atunci chiar îmi pierdeam toata speranţa în facultate.
Aş vrea să am de zis ceva de bine la finalul postului, numai că…lumea din ziua de azi tâmpeşte pe zi ce trece şi e dureros să vezi cum unii grăbesc procesul în sensul invers evoluţiei.
Till next time…

2 comments on “Se poartă engleza

  1. Issel says:

    the car was OMG!
    cred sincer ca ar trebui sa existe cateva principii in legatura cu performanta de a vorbi intr-o limba straina. Nu stii nu vorbesti! vazusem interviul asta acu cateva luni bune, prima impresie m-am imprastiat de ras, apoi am decretat ca e proasta, apoi am auzit ca Inna chiar a recunoscut ca ea nu prea stie engleza dar se straduieste sa o invete[ lucru admirabil pacat ca nu a reusit], apoi m-am oripilat ca a inceput sa cante in engleza, peste trei saptamani o sa ma impusc daca mai aud vreo fitoasa care habar nu are sa lege doua vorbe in limba engleza dar e prea cool and trendy sa nu o vorbeasca.

  2. azette says:

    Amen. Nu zic sa nu vorbeasca deloc…dar macar ai decenta sa inveti daca tot vrei sa o folosesti. M-am saturat sa aud engleza stalcita folosita de toate pitopoancele care vor sa se dea mari prin mijloace de transport, ca ele stiu alta limba decat romana ( care nici pe aia nu o stiu bine la cum vorbesc unii ). Am vazut si eu interviul acum ceva vreme insa intamplarea de la facultate, cu fata aia si cu “Cine mai are nevoie de engleza?” mi-a adus aminte de el…si m-a facut sa fiu foarte fericita ca eu la vremea mea am invatat engleza bine.

Leave a Reply

